06:49 | يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوراق بدهی دولتی

۴ پیشنهاد کمیسیون بازار پول و سرمایه و و مرکز پژوهش های اتاق برای نجات بورس
نماد برتر- کمیسیون بازار پول و سرمایه و مرکز پژوهش های اتاق ایران در راستای شفافیت بازار سرمایه، چهار اقدام فوری برای نجات بورس پیشنهاد داد.
غیبت بانک ها در حراج اوراق بدهی دولتی و فروش فقط ۷۰ میلیاردی / زمان جدید
نماد برتر- بانک مرکزی با اعلام زمان حراج ۶.۴ هزار میلیارد تومانی اوراق بدهی دولتی از عدم حضور بانکها و موسسات در حراج دیروز و خرید تنها ۷۰ میلیارد تومان اوراق توسط افراد حقیقی و حقوقی خبر داد.
گزارش معاملات مربوط به عملیات بازار باز
نماد برتر- بانک مرکزی در مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی, پنج سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طرف دو بانک‌ دریافت کرد.
قرارداد توافق بازخرید برای اولین بار در بانک های ایران اجرا شد
نماد برتر- بانک مرکزی از انجام عملیات قرارداد توافق بازخرید (ریپو) با هدف توسعه عملیات بازار باز و هدایت نرخ سود بازار بین بانکی با ساز و کار بازار برای اولین بار در ایران خبر داد.
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
نکته مهمی که در تسعیر ارز بانک ها باید بدانیم
نماد برتر- شاخص سهام اگرچه در پایان هفته گذشته برای دومین بار با صعود همراه بود اما همچنان مولفه‌هایی هستند که بورس را با تردید روبه رو کرده است.
تامین مالی از طریق بورس ۷ برابر شد/ صدور ۷ میلیون کد بورسی در ۵ ماه
نماد برتر- درحالی که در ۵ ماهه نخست سال حدود ۷ میلیون کد بورسی صادر شده است، تامین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به سال قبل ۷ برابر شده است.
بانک مرکزی زمان حراج جدید اوراق بدهی دولتی را اعلام کرد
نماد برتر- بانک مرکزی زمان بیستمین حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک‌ها، موسسات ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌ها بیمه‌ و تأمین سرمایه ها را اعلام کرد.
حراج جدید اوراق بدهی دولتی سه شنبه هفته آینده برگزار می شود
نماد برتر- بانک مرکزی نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی ۸ مهر سال جاری را اعلام و از برگزاری حراج جدید اوراق در سه شنبه هفته آینده خبر داد.
برگزاری حراج جدید اوراق بدهی دولتی سه شنبه هفته آینده
نماد برتر - بانک مرکزی نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی ۸ مهر سال جاری را اعلام و از برگزاری حراج جدید اوراق در سه شنبه هفته آینده خبر داد.
نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی روز سه‌شنبه اعلام شد
نماد برتر- بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی مورخ سه‌شنبه ۱۸شهریور ۱۳۹۹، به آگاهی می‌رساند که فهرست اوراق عرضه شده در حراج جدید (۲۵ شهریور ماه) در اطلاعیه‌ای جداگانه اطلاع‌رسانی می‌ شود.
بانکهای مرکزی برای مقابله با کرونا چه کردند؟
نماد برتر- نرخ بهره بسیاری از کشورها به سطح صفر یا منفی رسیده است.
شرط روی دالان نرخ بهره بانکی!
نماد برتر- باتوجه به اینکه تا پایان بهار امسال نقدینگی از ۲۶۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت و بانک مرکزی پیشنهاد انتشار اوراق ودیعه را به عنوان یکی از اقدامات برای مهار پول اعلام کرد، اکنون شورای پول و اعتبار با انتشار این اوراق موافقت کرده و یک کارشناس اقتصادی نیز معتقد است که فروش اوراق ودیعه در صورتی می‌تواند در مدیریت نقدینگی موثرتر عمل کند که بانک مرکزی قبل از تعیین زمان انتشار این اوراق بیش از میزان فعلی دالان نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.
چه منابعی توانایی تامین کسری بودجه را دارند؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی برای تامین کسری بودجه به دولت پیشنهاداتی همچون صرفه‌جویی در مصارف، استفاده از منابع مختلف و اخذ مالیات یا وام از بنگاه‌های بزرگ فرادولتی را مطرح کرد و گفت: باید از تمام منابع داخلی برای تامین مخارج استفاده شود که این منابع در کشور موجود است.
آخرین خبرها از معاملات عملیات بازار باز
نماد برتر- در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، یک بانک سفارش‌های فروش قطعی اوراق بهادار دولتی خود را در روز دوشنبه مورخ ۲۱ بهمن‌ماه و در حجم محدود از طریق سامانه بازار بین‌بانکی به بانک مرکزی ارسال کرد.